Innoveren voor een betere toekomst

HOYA levert wereldwijd innovatieve glasproducten geproduceerd op basis van de meest geavanceerde optische technologieën.

Het productscala valt binnen de life care en informatie technologie. Het marktleiderschap op het gebied van fotomaskers voor LCD, glazen schijven voor HDD’s en optische lenzen vloeit voort uit de decennialange ervaring sinds 1941.

Vanuit het hoofdkantoor in Nederland worden alle vestigingen in Europa aangestuurd.

 

Maatwerk applicaties

bluedesk heeft maatwerk applicaties voor het aanmeten van ooglenzen gerealiseerd voor HOYA.

HOYA is al jarenlang trouwe klant bij bluedesk. De samenwerking is uitgegroeid tot een echt partnership, waarin partijen met elkaar sparren over de toekomst en de ontwikkeling in een roadmap uitwerken en doorvoeren.

Mede hierdoor zijn in de afgelopen jaren diverse succesvolle projecten gerealiseerd met elkaar.

Het meest recente project was het realiseren van twee maatwerk applicaties voor het aanmeten van ooglenzen door opticiens.

MyStyle iDentifier en Vision Consultant

Het meest recente project van bluedesk en HOYA, genaamd MyStyle iDentifier en VisionConsultant, kwam tot stand op basis van de personalisatie trend van de afgelopen jaren onder de consumenten.

HOYA stelde als eis dat elk aspect, welke een rol speelt bij het zicht van een persoon, gemeten en vertaald kan worden naar een ooglens op maat.

De iDentifier zou alleen de HOYA MyStyle ooglenzen dienen te omvatten en VisionConsultant zou het hele HOYA ooglenzen aanbod dienen te omvatten. De maatwerk applicaties werden gerealiseerd op basis van HTML5 en Silverlight. Zo kon ook eenvoudig de vertaling gemaakt worden naar apps, die gebruikt kunnen worden op bijvoorbeeld een iPad van de opticien.

Daarnaast was het maken van een koppeling met de huidige backend systemen van HOYA een cruciaal onderdeel tijdens dit project.

Een tevreden klant van bluedesk.

De iDentifier wordt inmiddels gebruikt in meer dan 25 landen wereldwijd door diverse opticiens die HOYA ooglenzen aanbieden. De komende jaren wordt de applicatie verder uitgerold in andere diverse landen in alle continenten.

Vanuit de opticiens krijgt HOYA veel positieve reacties over het gebruik van de iDentifier o.a. in store. Er wordt bijvoorbeeld d.m.v. grote touch screens gebruik gemaakt van de maatwerk applicatie. Zo kan de consument zowel zelf, als met behulp van de opticien, een aantal stappen doorlopen om zo tot de perfecte ooglens die afgestemd is op zijn/haar wensen te komen.

Naar boven